Op donderdagavond 18 juni was er de gelegenheid om als opstapper kennis te maken met de Pampus en de Pampuszeilers, tijdens de wekelijkse kortebaan wedstrijden. Elf geïnteresseerden meldden zich hiervoor aan. De opstappers zeilden samen met een Pampuseigenaar, soms als bemanning, soms als stuurman (en in één geval voeren twee opstappers samen in een Pampus). Met een lichte wind konden er drie wedstrijden gevaren worden, voordat we vanwege een naderende (onweers)bui naar binnen moesten. De avond werd afgesloten met een borrel aangeboden door de Pampusclub en een gezamenlijke maaltijd op de KWVL. De doelstelling om de opstappers enthousiast voor de Pampus te maken is, gezien de vele positieve reacties, zeker behaald. Er werden tijdens de maaltijd al plannen gemaakt voor de aanschaf van een Pampus (de toekomst zal uitwijzen of dit borrelpraat was...), anderen gaven aan vaker mee te willen zeilen.
We hopen dat veel opstappers instappers in de klasse worden!

